Over ons

In 1992 ben ik Auto ReGa begonnen als een universeel garagebedrijf (je wordt al snel universeel als je begint met je laatste salaris als startkapitaal). Het dagelijkse werk bestond in de eerste 5 jaar uit schade reparaties, reparatie van personen – en bestelwagens, reparatie/ onderhoud en kentekenkeuringen van (Engelse) oldtimers, APK keuringen, reparaties aan vrachtwagens en autobussen en we hebben zelfs een poosje papier containers gebouwd.

 

Na zo’n 5 jaar besloot ik om voor mezelf uit hobby en liefhebberij weer eens een Serie 3 Land Rover te kopen. Dat dit volledig uit de hand is gelopen blijkt wel uit het feit dat deze ene Serie 3 de veroorzaker was van het garagebedrijf Auto ReGa BV.

 

Aanvankelijk zaten wij nog in het oude pand aan de Fultonstraat in Ede maar dit was al heel snel veel te klein om de onderdeel voorraden en de auto’s die kwamen voor reparatie te herbergen vandaar dat wij in 2002 het huidige pand aan de Morsestraat aankochten. Op dat moment verkeerden wij nog in de stellige overtuiging dat wij aan dit pand tot in de lengte van jaren genoeg zouden hebben, het was tenslotte ruim 7x zo groot als wat we gewend waren!! Deze overtuiging heeft zowat een jaar standgehouden, toen begonnen wij ons enigszins te realiseren dat het einde aan de groei schijnbaar nog lang niet bereikt was.

 

Eind 2002, nog voordat we in het nieuwe pand begonnen waren, kwam het bij me op dat ik het in mijn eentje nóóit ging redden om de klanten (die nu aan een echte balie in de winkel stonden) én de monteurs in de werkplaats op tijd van onderdelen te voorzien. De aanloop op het nieuwe adres en de afstand tussen winkel en werkplaats was stomweg te groot om in mijn eentje te behappen (minpuntje op het gebied van planning). Om dit op te lossen heb ik toen de eigenaar van onze toenmalige belangrijkste leverancier, ‘De Veste’ uit Dieren, gevraagd mij zijn bedrijf te verkopen en bij Auto ReGa in dienst te komen als magazijn man, inkoper en (vooral) medewerker met een schat aan ervaring. Tot mijn niet geringe opluchting waren we het hierover al heel snel eens zodat dit probleem in ieder geval tot een solide oplossing gekomen was.

 

Omdat met ‘De Veste’ ook heel veel professionele klanten meekwamen had Auto ReGa plotseling ook een belangrijke functie als toeleverancier van Land Rover onderdelen aan diverse specialisten en garage bedrijven in de rest van Nederland. Om ook deze klantenkring naar behoren te kunnen bedienen zijn we een samenwerkingsverband aangegaan met de firma Britpart in Engeland. Dit is de grootste particuliere voorraad houder van Land Rover onderdelen in de U.K. en de belangrijkste leverancier aan het Engelse leger. Sinds 2003 zijn wij de officiële distributeur van Britpart onderdelen voor Nederland en daardoor verzekerd van een constante stroom van kwaliteit onderdelen. Hierdoor is het mogelijk om onderdelen die eventueel niet in voorraad zijn toch heel snel in huis te hebben.

 

Met de aanhoudende groei die we doormaakten was het nieuwe pand natuurlijk al heel snel lang niet meer zo groot als dat het aanvankelijk leek, reeds na één jaar zat het alweer tot aan de nok toe vol en hadden we het magazijn alweer grondig moeten reorganiseren om alle onderdelen enigszins overzichtelijk en logisch te kunnen opruimen.

 

 

Graag tot ziens, in Ede, Rene Gans